måndag, januari 12, 2009

Tillbaka

Nu ska väl förhoppningsvis denna blogg uppdateras lite bättre. Kan idag börja med några konstateranden.

- Maria Solheim är grym på skiva. (har tidigare sett henne live på Bjärka). Lyssna exempelvis på Ocean needs water på hennes Myspace.

- Har denna morgon lämnat in en essä i universitetskursen jag läser i teologi. Jättekul att läsa men mindre kul att disciplinera sig själv till att skriva. Ångrade halvvägs in i skrivandet att jag gav mig på det och undrade varför. Men nu är det över, om jag godkänns.

- Tillbringade torsdag-fredag i Johanneskyrkan i Linköping där de tillsammans med Bilda arrangerade "mellandagar för unga teologer". Och så hälsade jag på Johanna förstås. Mycket spännande föreläsningar. Trevliga människor och intressanta samtal. Återkommer med mer stoff härifrån de närmsta dagarna. Lite extra kul för blogg-egot att träffa på ett par personer som läser denna blogg.