måndag, december 22, 2008

julen närmar sig. onekligen.

Bloggandet går upp och ner. Har väl haft bättre blogg-perioder än den senaste men kommer inte sluta för det. Det är ju högst frivilligt att läsa liksom.

Nu är det dock snart jul. Blir firande i Huskvarna. Sovandes i förrådet/matkällaren utan fönster. Kan ju låta lite trist men där är det svalt och tyst och jag får ha det nästan hur stökigt jag vill. (Gästrummet går till äldre syskon med man/fru och barn.) Firande med familj och vänner. Återträffar med gamla vänner som är yngre men har barn. Besök i Göteborg. Nyårsfirande. Skrivande av en essä (skoluppgift), besök på Huskvarna bibliotek (en oas i tillvaron). Massa läsning. Kanske lite bloggande.

Jag är ledig från jobbet tom 11 jan. Känns nästan som ett skämt.

---
Känns underbart att åka till Huskvarna nu men ännu bättre att jag sedan ser fram emot att komma tillbaka hit. Först hem-hem och sedan hem.
---

2 Comments:

Blogger Linda said...

Ohjäää lovely att läsa detta. Håller med till tusen: precis besökt Landskrona bibliotek, som jag bara ÄLSKAR att strosa i. Gött e det att va hemmahemma, men sen få komma tillbaka till Stockholmia... Jaaa, det e gött det!! :D

4:26 em  
Anonymous Anonym said...

Ååh. Hemhem och sedan hem. Som vi pratade om igår! :)
Ha en härlig ledighet, vi syns snart! ;)
KRAM!

12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home