lördag, oktober 25, 2008

Saker som gläder, irriterar och får mig att fundera

* Låt oss börja med något glädjande: Fredagspanelen i Dagen är tillbaka. Kommer blir bra tror jag! Det mest glädjande är att PM Nordqvist är en av deltagarna. Om jag fick välja ett ord att beskriva PM med utifrån den period jag känt honom finns det många ord som skulle passa men ett är definitvt klok.

* Jag har under veckan läst flera svar från deltagare i kyrkomötet som fått svara på frågan vad som är den viktigaste framtidsfrågan för Svenska Kyrkan. Har varit minst sagt intressant. Det svar jag mest kommer ihåg var att SvK skulle ta avstånd från utbyggnad av kärnkraften. Nu är jag förvisso definitivt ingen kärnkraftskramare men den viktigaste saken för kyrkan. Nje, kanske inte.

* Kollade på Bonde söker fru i onsdags. Den där Magnus står inte speciellt högt i kurs hos mig vill jag lova. Han tyckte att en av tjejerna blivit bättre och bättre (trots att hon var mullig och hade glasögon...(haha undrar vad han skulle tycka om mig)) vilket han också säger till henne. typ "Du är mulligare i verkligheten än på kort" och så lägger han till inför kameran "det är lättare att göra sig av med några kilon än att fixa en förstörd personlighet". just det. Trodde han att han framstår som schyst och bra när han säger sådär...? ehhhh kanske inte.

Nu fick man inte se vad tjejen i fråga svarade men hade det varit jag hade jag velat ge killen en örfil men hade antagligen nöjt mig med en riktig avhyvling och gått därifrån. Tyvärr är det väldigt vanligt med dylika kommentarer som tjejer (och killar) förväntas ta. Någon som på allvar väljer partner utifrån några kilon mer eller mindre... ja, jag vet inte hur det kan kommenteras mer än typ I D I O T I.

3 Comments:

Blogger Linda said...

Ooooooo så irriterad man blev på den där bondeMagnus. Hur får man bete sig egentligen?? Tjejen va ju glad för att han va ärlig. Men aldrig att man kan bli glad över den kommentaren... Ja, men blev lita upprörd.... Inte min favvo längre...=)

7:30 em  
Anonymous Anonym said...

Kul inlägg. Vad tyckte Jullan om Annas Eviga förresten? Du tipsade ju om det.

8:02 em  
Anonymous Anonym said...

men glöm inte att hon som sa det där om kärnkraften även lyfte fram att de ska diskutera om diakoner ska få förrätta jordfästningar, eller hur det nu var. Det är viktigt att ha hela bilden klar för sig, menar jag.

8:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home