torsdag, oktober 23, 2008

Lite tips i all hast.

1. Läs artikeln i Dagen där Oskar Nyström intervjuas om ungdomskyrkan konnekt och arbete bland ungdomar.

2. En skiva som håller för lyssning igen, igen och igen är Särla.

jag menar: bara följande text...

Idag slutar jag att jaga
Jag har allt jag kan ha
och när allt är slut,
faller jag i Guds nåd

Idag slutar jag att längta
Jag sänkte mitt sikte
och mitt hjärta blev,
mitt hjärta blev lätt

För idag har jag golvats av Jesu kärlek
Idag har jag ingen väg ut
För idag har jag golvats av Jesu kärlek
Idag har jag allt jag kan ha

Idag slutar jag att längta
Framgångars glans,
jag har hjärtats frid
Imorgon så kommer sommaren att rasa
och jag kommer falla mot jorden igen

Men idag har jag golvats av Jesu Kärlek
Idag har jag ingen väg ut
För idag har jag golvats av Jesu Kärlek
Idag har jag allt jag kan ha