tisdag, oktober 14, 2008

Strykjärn

* Marlene eller "Marre" kom på blixtvisit från Bryssel från igår tills idag. Förutom att det såklart var hur trevligt som helst resulterade det också i något annat. Mitt strykjärn användes. För andra gången sedan jag lämnade föräldrahemmet 2001. Kunde väl vara på tiden tänker någon. Har du ens ett strykjärn? (med tanke på hur jag ser ut...) tänker en annan. Vad mina kära föräldrar tänker vet jag dock. De känner sig misslyckade som föräldrar. Ett idogt strykande under hela uppväxten. Från 12-års ålder strök jag själv.

Detta, mina vänner, är min revolt.

Och det är kanske inte så farligt...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Om man får göra en liten travestering på detta så har Du ju ändå "strukit" det där med att ta ett "järn".

/P

6:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home