onsdag, maj 21, 2008

Riktiga män = kyrkans räddning?

Blir tipsad om ett klipp och uppmanas att ta ett djupt andetag innan jag kollar in det. Det behövs vill jag lova.

Marc Driscoll berättar att grabbarna behöver bli mindre feminina. Det är lösningen för kyrkan typ.. wow. Vilken smart kille. Eller inte.

Jag får väldigt mycket vibbar från den teologi, eller snarare brist på teologi, som är grunden för boken "Wild at heart" av John Eldredge som också finns översatt till svenska med den komiska titeln "Vilt hjärta". Jag har tidigare skrivit om boken här och här.

Om Marc Driscoll har jag skrivit lite här.

Jag är djupt förundrad över det finns människor som tycker att det här är vettigt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Även om Driscolls lösning med "dudes" i kyrkan knappast är klockren så måste jag hålla med lite om analysen kring problematiken. Alltså att utformningen av kyrkan/gudstjänsterna i allmänhet inte tilltalar killar rakt av.
Och då är jag verkligen inte en stereotyp-"dude" utan snarare en ganska välanpassad och instöpt församlingsmedlem.

12:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home