måndag, maj 12, 2008

alla dessa böcker...

...som man vill läsa. Man kan ju bli stressad för mindre. Egentligen borde man ta tre veckor varje termin. Åka iväg själv till en stuga med en resväska full med böcker. Bestämma med någon annan som är i en annan stuga i samma syfte att man ses två gånger i veckan och pratar om vad man läst.

jag har väääärldens längsta lista på böcker jag måste/vill läsa. Och ändå gör jag det inte.

Paulus ord om i romarbrevet om att det goda jag vill det gör jag inte men det onda jag inte vill... (om det nu räknas som gott att läsa men det beror väl säkert på vad man läser :)) är nog de ord i bibeln jag oftast känner igen mig i. Finns det några ord som bättre fångar in hur det är att vara en ofullkomlig människa?

1 Comments:

Blogger Meeri said...

Boy do I know what you mean? För tillfället ligger en hel hög med böcker och väntar. Tog tag i mig själv i förrgår och började med "flickan och skulden" iallafall. Gräslig och upprörande, men nödvändig läsning om du frågar mig!

4:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home