fredag, maj 09, 2008

Vad inkasserat

I början av 2007 slog jag och syrran vad om huruvida vår bror med fru skulle slå till och köpa hus under året. (jag vet att det inte är så snällt att slå vad om en sådan här sak överhuvudtaget plus att man kan ifrågasätta vadslagning överhuvudtaget bla bla bla). I potten låg en köttig middag. Det blev inget hus under 2007 och middagen var därmed min.

Igår kväll var det så äntligen dags. Jag o syster-yster på TexasLonghorn med varsin rejäl biff med tillbehör och så kaffe och en delad oreos-paj. Underbart gott och trevligt.

Nu väntar jag bara på att få inkassera ett vad jag slagit med bror min om vilket år vi var på familjesemester i Spanien senast...Det var nämligen 1996 vilket min bror tyckte var högst osannolikt. Men jag hade rätt.

1 Comments:

Blogger Meeri said...

Två vadslagningar kan jag minnas sådär på rak arm. Den första när jag slog vad med min mor om något och om jag vann fick jag ta hål i öronen (jag var 17 och skulle inte få ta hål innan 18 egentligen). Jag vann. Ett annat där den som vann vadet fick bestämma "straff". Jag förlorade och min väninnan lät gravera ett bältspänne med texten "BÄVER" (som faktiskt i detta fall bara hänvisar till en intern grej mellan henne och mig som helt saknar sexuella undertoner) som jag var tvungen att bära på bältet under hela min värnplikt! Det var extreeeemt nära att jag åkte dit på en visitering av klädsel en gång. ;)

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home