tisdag, april 01, 2008

Hemma igen

Hotellet var över förväntan. Min bokning var liet flexibel vilket gjorde att jag fick värsta lyxrummet med ett styck sovrum med dubbelsäng plus ett stort vardagsrum med soffa, bord, tv och litet kök. Jag tog taxi tikll hotellet för första och enda gången under min resa eftersom jag bara inte kunde hitta hållplatsen jag sökte. Tillbringade sista kvällen i USA med att äta Pizza-Hut, dricka cola, äta Ben & jerry och kolla in några fragångsteologer på tv som bad om pix till sina ministries.

Upp och iväg med den av hotellet ordnade gratis-skjutsen. Säkerhetskontrollerna går ju verkligen så snabbt så jag hade goooott om tid på flygplatsen. Särskilt med tanke på att planet var försenat en timme... vilket blev ytterligare lite till innan vi landade. Med tanke på att jag ursprungligen bara hade 1.41 mellan planen så kändes det ju litre svettigt. Men den nya lugna Jullan visade sig o jag tänkte: So what, det ordnar ju sig på något sätt.

Jag sprang från min gate till den nya gaten o hann! Jippie. Även detta plan blev dock lite försenat men jag är ändå impad över att mitt bagage kom fram. Om man får vara lite snobbig (o det får jag väl på min egen blogg) var väl inte flygresan sådär överdrivet positiv. Icke fungerande läslampa, ett par trasiga stolar, icke-fungerande radio, lite mat etc. Men fram kom vi o tre timmar efter landning var jag på jobbet efter att ha varit hemma, rensat posten o genomgått en välbehövlig uppfräschning.

Nu är jag sugen på att planera nästa resa. Det känns dock som att denna var vääääldigt lång. Kan nog bero på all tid jag trots allt spenderade själv. Hann tänka en hel del då.

Imorgon ska jag äntligen få träffa det senaste tillskottet till familjen, nämligen två-veckor gamle Charlie.