måndag, mars 24, 2008

lagesrapport

Har idag besökt Mars Hill Church. Mycket intressant. Det var ganska flashig inramning men nuförtiden klarar jag nagorlunda av att se bortom det. Musiken var rockig men med en hel del stråkar. Predikan var ganska "så-som-man-forväntar-sig-av-en-påskdagsgudstjanst". Jag måste googla lite o ta reda på mer vad församlingen står för sen, min vana trogen så får jag se vad jag tycker om det (för tycka, det måste jag ju alltid:). Sen var det dags för dop. Ett antal personer fick ge sina vittnesbörd vilket var otroligt gripande. Efter det var det dags för nattvard och så öppnades det upp för fler som ville döpa sig. Och det var många, många som strömmade fram. Finns det ett bättre sätt att fira påskdagen än att vara med om människors dop till Kristus? Har svårt att tänka mig det? Naturligtvis finns det aspekter att diskutera kring den här typen av dop, en dels ålder etc. men i slutändan så handlar det ju ändå om människors egna hjärtan och vad de menar i förhållande till Gud.

Det bästa under gudstjänsten var att vi sjöng en av världens bästa låtar, två gånger. All my tears som jag skrivit om tidigare.

Eftermiddagen tillbringade vi i Ballard som är lite av ett skandinaviskt område (det finns bland annat en skandinavisk affär med godis som Johanna tittade väldigt längtansfullt på genom fönstret eftersom det var stängt). Snart ska vi bege oss ut och se det sista vi hinner under denna vistelse i Seattle.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj, Mars Hill Seattle hade varit väldigt spännande att besöka. De verkar vara en pionjärförsamling på många sätt, inte minst med hur mycket de använder media för att nå ut med sitt buskap.

Det blir minst lika spännande att läsa dina kommentarer om deras undervisning. Deras huvudpastor Mark borde ligga hyfsat långt från dig, iaf av vad jag har förstått av tidigare poster här.

2:03 fm  
Anonymous Anonym said...

Ja, googla inte för mycket på Mars Hill i Chicago. Risken är att du blir besviken, åtminstone när det kommer till hans kvinnosyn ...

11:55 em  
Anonymous Anonym said...

Jag menar förstås Seattle ...

11:56 em  
Anonymous Anonym said...

Och jag menar förstås Marc Driscolls kvinnosyn.

1:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home