söndag, mars 30, 2008

Hemresa

Gardagen var en laaang dag. Vi sa hej da till Olof o hans kalla hus kl 8 och gav oss av med bussen. Vi fastnade i granskontrollen mellan Canada och USA vilket gjorde att vi inte hann med var buss som vi hade batalat for i Seattle. Vi slapade runt pa vart tunga bagage och kote nya biljetter nagra timmar senare. Nar vi som sista personer skulle stiga pa bussen visade det sig att vi skulle ha ngra speciella etiketter pa vart bagage. Dramatik, en fick hindra bussen o en springa in med bagaget. Busschauforen tyckte antagligen att vi var hysteriska... men det loste sig till slut, vi kom pa bussen o kom fram 23.oo till Salem. Efter frukost hos estniske Heiki ska jag nog ga o handla lite infor mitt sista halva dygn i USA. Om ett par timmar tar jag buss till Portl;and, darefter kollektivtrafik o sen ska jag forhoppningsvis hamna pa ett hotell nara flygplatsen. Laste precis en recension om det pa natet "would not recommend it to my worts enemy". kan ju bli spannande. Flyger mot Sverige tidigt imorgon bitti...hoppas bara att jag vaknar :)