lördag, mars 15, 2008

New York

Tankte ge en kort liten rapport eftersom nagra av er efterlyst det. Jag mar som fisken i vattnet (som jag kan tanka mig att den mar...). Det var karlek vid forsta ogonkastet nar jag damp ner har i New York. Pa planet var det for lite underhallning och for lite mat men jag intalade mig sjalv att jag inte ar snobbig med sadant :) Val framme sa trivs jag pa mitt lilla lugna och trevliga hostel (med egen fargtv sa jag kan glo pa nar de altar Obamas pastors uttalanden, antar att det inte rapporteras lika mycket om det hemma?)

Jag gar och gar och gar hela dagarna. I torsdags hade jag ju inte sa lang tid, utforskade ostra stan under Union Square och omgivningarna har omkring (samt kopte skivor...) Gardagen var hektisk med alla sevardheter i omradena China town, little Italy, nedre Manhattan (Ja Rille, jag kollade in stallena pa Wall Street, akte bat till Staten Island(kollade in frihetsgudinnan pa hall), Tribeca och Soho samt Greenwich village.

Idag ska jag bege mig uppat ut med 7:e avenyn, kolla in Times square, FN, Rockefeller center, Empire State Building och sa blir det till att ga pa femte avenyn (HM ligger ju dar :))

Jag trivs bra med mitt eget sallskap. Det bhlir dock problem varje gang jag ska ata eftersom jag far sadan beslutsangest och inte kan bestamma mig. Da onskar jag att nagon ibland var har och bestamde lite men idag ska jag skarpa mig.

Vi hors, nu blir det fantastiskt kaffe pa Starbucks.