måndag, oktober 29, 2007

Underbart att inte plugga...

Jag har med stor sannolikhet inte tagit mitt sista högskolepoäng men jag måste säga att det verkligen är helt fantastiskt skönt att inte vara igång med några nu. När man har helg...ja då har man verkligen helg. Visserligen kan man behöva jobba ibland på helgen också och det kan vara svårt att koppla bort. Men det går faktiskt inte att jämföra. Har verkligen påminnts om detta när jag haft en helg med mycket socialt, otroligt mycket fika, storkok, gospelkonsert (!) (flera vänner var med i kören och man fick ju umgås med dem i anslutning) samt kyrkobesök. Var för första gången i Centrumkyrkan i Sundbyberg. Fick mycket "hemkänsla" på grund av stora likheter med Tabernaklet både när det gäller det fysiska rummet och innehållet. Det var naturligtvis en stor glädje. Ännu större glädje kommer jag att känna när jag landat ordentligt i en församling. Längtar efter att engagera mig!