torsdag, oktober 25, 2007

Film, moderater och äktenskapsdebatten

Några saker:

- Jag tycker andra partiers kongresser är spännande att följa. Mest underhållande och intressanta rapporteringen hittar man hos Hasse Boström.

- Hela debatten om bevara Äktenskapets annonskampanj...ja vad ska man säga. Jag säger inte så mycket utan hänvisar till Marie Söderqvist

- Jag har inom loppet av fyra dagar varit på bio två gånger. Det är ganska otroligt med tanke på att min vanliga besöksfrekvens uppgår till typ 2 ggr per år i vanliga fall. Fast jag tänker alltid att jag ska gå oftare eftersom det är ganska mysigt.
I söndags såg jag Disneys tecknade Råttatouille . Tyckte den var både underhållande och bra gjord samt hade en hel del fint att säga. Faktsikt. Dessutom var råttorna väääldigt söta (!)
Igår var jag sen på förhandsvisning av filmen Solstorm. Det var Nordea som bjöd så jag tog med en av favvokollegorna. Vi skulle poppa popcorn på jobbet innan vi gick (mina kollegor har för övrigt haft ganska roligt åt att jag är en sån där som aldrig köpt popcorn på bio, då det ju är billigare att poppa hemma). Popcornen brändes men det var kanske lika bra det eftersom Norde bjöd på både popcorn och dricka. Hade liksom varit höjden av snålhet att gå gratis på bio och ändå ha med eget snacks :)

Nåja. Filmen, hur var då den? En hel del bra skådespelare och intressanta komponenter. Men det räcker liksom inte om storyn bara är för mycket. Sjuk, överdriven och ja... riktigt dåligt.

-Jag förstår mig inte regionalpolitiska argument i försvarsdebatten. Om en fabrik inte är lönsam/vi har andra starka skäl till att driva den ändå så är det väl inte svårare än att den ska läggas ner och de som arbetar där får hitta något annat att arbeta med?