måndag, oktober 22, 2007

Melodifestivalen

Förra veckan när nyheten om bidragen i årets melodifestival släpttes tänkte jag att detta måste jag ju kommentera. Men det gjorde jag inte. Men här kommer några plus och minus. Alla bidrag (utom jokrarna) finns här.

* Oj Alexander Schöld uppträder. Ni vet, den blyge hockeykillen som vann juryns gillande när han deltig o Fame Factory. Kan bli riktigt kul att se vad som hänt sen sist.

* Lasse Lindh. Gillar nog inte honom egentligen. men ändå är det något som gör att jag gärna lyssnar på låtar jag egentligen dissar.

* Sanna Nielsen, Charlotte Perelli, Linda Bengtzing: gäääsp.

* Christer Sjögren. Nej. Är rädd att dansbandsälskarna är en röststark grupp.

* Calaisa är med. På pappret en självklar favorit för mig. SVT-dokumentären om Calaisa är bland det mest underhållande jag sett. Deras skiva är dessutom mycket bra!

* Frida Muranius. Jag är skeptisk. Milt uttryckt.

* en glad överraskning från Fame-Factory: Michael Michailoff.

typ så. Kan bli riktigt roligt :)