måndag, oktober 22, 2007

Mindre blåsmusik åt folket

Gick på förmiddagsgudstjänst i Filadelfia igår. Det var trevligt men jag råkade hamna mitt i avslutningen av någon slags blåsmusikfestival. Jag tycker att det är plågsamt med blåsmusik. Det skär i öronen och det är svårt att sjunga till. Redan som liten var jag skeptisk till att gå till kyrkan när blåsorkestern spelade, som tur är fick man ju kila ner till söndagsskolan efter en liten stund... vad hemsk jag är. Istället borde jag vara generös och tänka "vad härligt att dessa människor är så duktiga på att spela och att alla som gillar detta får en riktigt njutning under dagens gudstjänst." Tyvärr tänker jag inte så.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tänker som du. Men alla tycker inte om samma saker ju och väl är väl det!
lycka att snart träffa dig!/ linnea

8:08 em  
Anonymous Anonym said...

Du fick mig att tänka på en underlig sak:

Jag har spelat klarinett
och varit med i ett storband med blåsinstrument och trummor m.m.
under gymnasiet.

Många gånger spelade vi konserter och hade rätt mycket publik.

Det var jättekul och häftigt att spela, och vi i orkestern hade jätteroligt!
Men jag skulle själv ändå aldrig gå och lyssna på en blåsorkester...

Det är jätteroligt att vara aktiv och delta. Men att vara passiv och lyssna på musiken lockar mig inte alls.

11:32 em  

Skicka en kommentar

<< Home