fredag, oktober 19, 2007

Om könsroller. typ.

Kan inte bestämma mig för om jag tycker att följande blogg-citat är komiskt eller mer tragiskt. Antagligen är det omedvetet men då skulle kanske lite medvetenhet inte skada. Jag gör säkert massa sådana här saker, bedömmer och beskriver folk på olika sätt utifrån deras kön. Jag vill upptäcka när jag gör det.

Appropå barn, nu ska jag hämta min lilla undersköna Alice på dagis kl. 16. Ordna en läcker middag. Ordna kontanter till Christian 8 år och Dennis 11 år, mina jätteduktiga grabbar, som ska vara med på "skoldisco" i skolan ikväll, kl 18 respektive kl. 20. Skjutsa Elida o Jennifer, mina undersköna tonårsdöttrar, till HOPE-mötet.

Hämtat från denna blogg som drivs av en pastor i Märsta. Jag kunde inte låta bli eftersom jag tycker att det illustrerar något som sker alltför ofta i vårt samhälle.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Var just på en gudstjänst, pastorn pratade om synd och frestelser. Han använde sexlust som exempel. han sa "och detta gäller ju främst killar.." Just det, tjejer tycker ju bara att sex är ett nödvändigt ont så är det ju, eller? Ser burkan komma farande som ett spöke över församlingen...

7:02 fm  
Anonymous Anonym said...

Själv tänkte jag nog mest på ordet curling, som i curlingförälder.

10:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home