onsdag, oktober 17, 2007

Vackert

Michael Johnsson har släppt ny skiva. Jag beställde på fredagen och fick på måndagen. Det jag hittils hunnit lyssna bådar mycket gott. Nu hoppas jag på en spelning i Stockholm!

På skivan finns en gammal sång med som jag vid några tillfällen sjungt när jag besökt Tomaskyrkan i Stockholm. Texten som finns här är otroligt vacker. Nu lägger jag även ut den här så du kan läsa om du vill.

Jag bär min synd till Jesus
Jag bär min synd till Jesus,
det heliga Guds lamm
som älskat mig i döden
och led på korsets stam
Jag bär min skuld till Jesus,
han som allt förmår
och i det dyra blodet,
jag livet återfår

Jag bär min nöd till Jesus,
fullkomligheten själv
som mitt i stormens öga,
ger vila till min själ
Jag bär all sorg till Jesus,
allt som ängslar mig
Han helar mina brister,
och himlen öppnar sig

Jag vilar trygg hos Jesus,
och lyssnar till hans röst
Han sluter mig i famnen,
och skänker himmelsk tröst
Hans namn, jag vet så väl,
i världens kamp och stridlikt
vårens milda fläktar,
skänker själen frid

Jag önskar bli som Jesus,
min förebild i allt
Jag önskar bli som honom,
och äga hans gestalt
Jag önskar bo hos Jesus,
i härlighet en gång
och mitt bland alla frälsta,
sjunga Lammets sång