måndag, augusti 20, 2007

Helgens roligheter

Lördagen ägnades åt möhippa för Bruno. Det var dock ingen riktig möhippa eftersom majoriteten av de deltagande var antingen sambo eller gifta. Men iallafall. Bruno (eller Helena) satt och fikade med mig när ett gäng andra tjejer stormade in. Därefter fick hon ikläda sig ett par fula glasögon och sätta sig i en kundvagn på hennes favvoaffär ICA Maxi i Jönköping. Hon fick i uppdrag att handla ingredienser till en väldigt lustig kaka på recept från Ernst (som är en annan favvo hos henne). Kruxet var ju dock att hon fick sitta kvar i kundvagnen och be folk om hjälp typ "Kan du skjutsa mig till frukten och ge mig en passionsfrukt"? Vissa var behjälpliga, andra stirrade mest på henne. Hon var ju liksom inte speciellt utklädd. Efter detta var det dags för lite klättring för de som ville (det var i samband med detta inbrottet skedde), sen fick Bruno rida (för första gången på typ 14 år) och sen avslutade vi kvällen med grillning och fika i Lisas stuga i närheten av Mullsjö. Här fick blivande bruden också njuta av massage. En mycket lyckad dag (om den som varit en av hjärnorna bakom får säga det själv:)

Söndagen var dagen för brorsdottern Vera Isoldes barnvälsignelse. Familjerna samlades för lunch och välsignelsen ägde sedan rum i Tomaskyrkan. Det var så otroligt fint!

Tyvärr kan jag inte visa några bilder för kabeln jag behöver för att lägga över bilder blev också stulen...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja, det var verklgien en fantastisk dag Uno!!! Så otroligt tråkigt med inbrottet bara. /B

7:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home