måndag, augusti 20, 2007

Bestulen - helgens tråkigheter

Var hemma i Huskvarna i helgen. Under ett 1 timmes långt besök i Jönköpings vattenledningspark blev bilrutan till en kompis bil krossad och iväg försvann våra väskor. Jag blev av med ryggsäck, jacka, almenacka, mp 3 spelare, hela nyckelknippan, passerkort, plånbok inkl kontanter + rikskuponger för över 2000, presentkort etc. Känns riktigt tungt. Bemötandet på polisstationen kunde definitivt varit bättre. Jag försöker tänka att det bara är värdsligt och materiellt men jag hade faktiskt inte en aning om att det kunde kännas så jobbigt. Huvudet är tungt av alla tårar som gråtits. Men jag tror att det har vänt nu.
Jag vet att tjuvarna skiter fullständigt i mig men ändå tycker jag att det är så grymt obehagligt att de har¨sådana ägodelar som säger så mycket om mig. Dessutom blir jag vansinnig på när folk antyder att jag får skylla mig själv som hade väskan liggandes synligt. Det är ingen som ska ta mina saker om jag så lämnar en bil olåst. Problemet är liksom inte det utan att människor inte kan skilja på sitt och andras. Jag menar jag blir väl knappast frestad att krossa en ruta för att en ryggsäck ligger synlig?