onsdag, juni 20, 2007

Mobil-Trauma

Igår när jag cyklat hem upptäckte jag att min mobil inte hade någon täckning. Comviq är väl kanske inte kända för den goda täckningen men noll i kransen vore väl ändå att ta i. Insåg ganska snabbt att det nog hade att göra med den där påminnelsen för obetald räknings om jag fick i torsdags. På grund av min flytt måste den första räkningen kommit bort någonstans på vägen mellab Göteborg-Huskvarna-Stockholm. Påminnelsen fick jag exakt på nionde dagen och då betalningen inte registrerades på den tionde dagen (som var gränsen för avstängning) skedde detta. Så där satt jag igår utan internet, fast telefon och mobil. Smakade på orden i n k a s s o och b e t a l n i n g s a n m ä r k n i n g. Hade panik.Försökte få perspektiv. Hade som tur är bjudit in vännen Frida som kunde låna ut telefon, peppa och massera.
Kundstjänst satte gång telefonen när jag ringde men påpekade att de skulle hålla koll på mig. Som tur är behöver varken ni eller jag vara oroliga för den saken. Átt glömma räkningar är väl inte direkt något som förknippas med min personlighet.