måndag, februari 05, 2007

KDU 40 år




I fredags var det release för en jubileumsbok om KDU som jag varit med och skrivit. Boken är perfekt att ta fram när man vill få politisk inspiration. Jag är grymt stolt över KDU:s historia och om jag ifrågasätter vad jag gör i denna rörelse räcker det med att läsa och kolla in lite bilder för att inse varför. Sen att jag önskar att KDU var mer radikala idag inom en rad områden det är en sak. Men jag har iallafall mycket historia att luta mig tillbaka på. Dock blev jag lite bekymrad när jag i ett avseende går på total tvärs med KDU (i 70-talets version alltså). I ett demonstrationståg från 1972 finns nämligen följande plakat.
Min inställning till höghus har jag bland annat bloggat om här, här, här, och här,

Köp boken!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja vad säger du om egna hem hörru? Är det bara höghus som gäller;-)Hihi

5:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home