söndag, februari 04, 2007

Söndag = en bra dag

Jag kan konstatera att söndagar är en ytterst trevlig veckodag. Iaf om jag får ha den precis så som jag vill...
Inledde morgonen med att kolla in några av melodifestivallåtarna igen. Rätt låtar gick inte vidare. Jag hejade på Uno och Irma och Stefan Andersson och co. Även om ingen av dessa låtar var klockrena heller. Iof vet jag att man måste lyssna på låtarna ett antal gånger innan man riktigt kan uttala sig.

Gudstjänsten i min kyrka var mycket bra men kören, nattvard och två predikanter som talade om mod: Jill och Thomas. Jag blev helt inspirerad av att höra om de första svenska baptisternas kamp och hur de på många vis banade väg för religionsfrihet.
Indisk mat och ett nytt skivinköp med Keith Urban. Jag vet att han är smörig. Men oemotståndlig.

Den nytta som måste göras under eftermiddagen känns plötsligt helt ok. Ett gott betyg.