onsdag, januari 24, 2007

Beslutsångest och uppsats

Kom fram till att jag nog kanske ville läsa systematisk teologi. Även om världen knappast går under över de val jag gör så får jag ändå lätt panik. Nåväl, jämfört med en en annan panik som stavas uppsatsångest så är det väl ingenting. Ska alltså åstadkomma en sådan denna termin är det tänkt - om inte något skojigare dyker upp. Jag är lite inne på något som har att göra med olika teologiska utgångspunkter när det gäller staten/politik. Men jag behöver ju specificera rejält och/eller byta spår. Alla tänkbara tips mottages med enormt stor tacksamhet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Helt lysande. Vi är två snubbar som fått stålar för att skriva om just detta (olika kristna förhållningssätt till staten). Då kan ju du skriva en uppsats som vi kan planka sen... ;)

12:26 fm  
Blogger Julia said...

jamen, då borde ni ju kunna tipsa mig om någon mini-aspekt av detta? Kom igen! :)

9:06 fm  

Skicka en kommentar

<< Home