fredag, oktober 13, 2006

Turfylld fredag den 13:e

Började dagen med ett riktigt nicigt besked, jag har fått ett stipendie men mina x antal universitetspoäng som anledning. Hur gött är inte det?

På den efterlängtade lunchen med Anna som också hade anledning att fira, kunde vi gemensamt ondgöra oss över LAS och varför i hela friden de som jobbar i en kommun ska ha förtur när andra tjänster i kommunen utlyses? Det är bara så grymt frustrerande att det på många sätt verkar viktigast att låta de som väl fått ett jobb till varje pris få behålla det än att låta folk få chansen och därmed välja den duktigaste. Nu låter jag antagligen lite lagom bitter, men det är jag väl antagligen också ;)

Men efter detta lagom deppiga snack gick vi till samhällsbiblioteket bara för att konstatera att våra uppsatser nu fanns arkiverade där. Kändes slutgiltigt på något sätt. Ett bevis på att jag har den där examen (som jag iof inte begärt ut än) som förhoppningsvis ska visa sig riktigt användbar inom en inte alltför avlägsen framtid...