onsdag, oktober 11, 2006

Kommunfullmäktige

Om ett par veckor blir det premiär för mig i Kommunfullmäktige, eller Stadsfullmäktige som det tydligen egentligen heter. Vi hade vårt första möte med gruppen idag och det känns riktigt skoj. Eftersom jag inte har en aning om hur mitt liv kommer se ut och om jag kommer ha möjlighet att sitta alla fyra åren känner jag pressen att börja agera så snabbt som möjligt. Så det första jag ska göra är att leta upp kommunens alkoholpolicy och ta i den...
Hoppas också att jag mycket snart ska få rösta för ett antal husbyggen (gärna så höga som möjligt...) Sen finns det såklart mycket annat också som känns viktigt. Just idag känner jag mig dock upplagd för att reta upp någon och då tycks sprit eller förtätning vara tacksamma frågor :)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmmm... Konstigt... Jullan du tycks vara fast för spriten...

När det gäller alkoholpolicy så brukar det vara många vackra ord. Frågan är hur man följer upp det hela i praktiken.

11:21 em  
Blogger Julia said...

jo, visst är det så... Men då måste ju ngn agera blåslampa o se till att det blir praktik av det hela ;)
Är det så konstigt att man hakar upp sig på sprit-frågan som motvikt till alla krafter som bara vill liberalisera och liberalisera...

11:49 em  
Blogger Dag Elfström said...

"Så det första jag ska göra är att leta upp kommunens alkoholpolicy och ta i den..."

Stackars, Stackars Göteborgare. ;)

2:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home