måndag, oktober 09, 2006

Sabuni och religion...igen

I dagens P1 morgon intervjuas Nyamko. För det första kan det noteras att Nyamko inte kommer verka för några förändringar för de religiösa friskolorna - trots att hon tycker att det är fel att de existerar.

Men sen kommer frågorna om religion och här är beskedet tydligt, det följer i sann "Morgan-Johansson-anda":

"Men din syn på religion, är du religiös?" (utfrågaren)

"Nej, jag är inte religiös, jag är inte praktiserande på något sätt men jag har respekt för människor som tror, jag tror också att det behövs i vårt samhälle men religion är för mig en privatsak och när den börjar tränga sig mera i det offentliga och kräva att ta plats då tror jag att åtminstone jag vill sätta gränser" (Nyamko)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så tycker väl de flesta (och även kd enligt partiprogrammet?. Detta då förutsatt att Nyamko menar politiken som "det offentliga" i den bemärkelsen...

3:06 fm  
Anonymous Anonym said...

Givet Nymakos övriga uttalanden är det stor risk för att vi ska förstå detoffentlig asom något betydeligt mera omfattande än bara politiken.

7:24 em  

Skicka en kommentar

<< Home