fredag, oktober 06, 2006

Ja, vad säger man...

Jag är relativt nöjd...
Nöjd är jag med Hägglund som socialminister och Maria Larsson som folkhälsominister. Däremot tycker jag att vi hellre skulle tagit något annat än finansmarknadministerposten som Mats Odell nu innehar. När vi bara har tre ministerposter hade jag ju gärna sett att vi fått chansen att profiliera oss när det gäller antingen bistånd, miljö eller migration. Istället har nu moderaterna två av dessa poster. Känns inte betryggande direkt...

Känner mig också nöjd med Bildt. Jag tror att han kan bidra till att föra upp utrikespolitiken mer på tapeten. Likså Cecilia Malmström som både är duktig och kan vitalisera EU-frågorna.

Sämst tycker jag att utnämningen av Nyamko Sabuni som Integrations- och jämställdhetsminister och Jan Björklund som skolminister är med betoning på det första.