tisdag, oktober 03, 2006

Tillbaka i Götet

Efter en veckas frånvaro från min kära lägenhet i favvostaden Göteborg är jag nu tillbaka. Inte bara fysiskt utan även här på bloggen. Veckan i Huskvarna gick snabbt men var ändå stundtals seg. Men det var också syftet. Har umgåtts med lite vänner men mest med familjen. Jag hade längtat så efter föräldrar, syster och inte minst systerdottern Lilly och saknar henne redan. Tänk om man fick gosa med henne lite varje dag - det skulle vara bra för mig. Men om drygt två veckor ska jag fara upp till hufvudstaden o får då tillfälle att bland annat träffa henne igen.

Här åskar det för fullt ute och jag tänker att kanske, kanske är hösten äntligen här. Kan knappt vänta på att få ta på mig mössa och vantar och gå ut och sparka löv...

Pluggandet har det varit sisådär med men nu kan jag liksom inte skjuta upp det mer. Måste ta tag i det... I och för sig tycker jag att det är intressant och egentligen inte övermäktigt krävande men den totala bristen på disciplin är tydligen totalt bortblåst när jag inte får betalt. illa.

Till veckans mer spännande saker hör såklart den nya regeringen som ska presenteras på fredag. Man har såklart sina förhoppningar. Tyvärr är mina hetaste tyvärr rätt orealistiska.

nåväl, efter denna för dig tämligen ointressanta lägesrapport är det dags för mig att styra upp diverse saker o sedan bänka mig inför kvällens avsnitt av Gilmore Girls. Jag är så sur på Luka, varför fattar han inte att han förlorar Lorelai om han fortsätter vara en sån tönt???