onsdag, oktober 04, 2006

Det börjar närma sig...

... den där regeringsutnämningen. Riktigt spännande. Tänk vad otroligt boring det hade varit om det var en sosse-regering som skulle utses.
Det finns många människor jag kan acceptera som en minister även om det är ytterst få som skulle få mig att bli hjärtligt glad, men så är jag ju relativt neggo också. Det finns dock andra som jag bara inte klarar, dock finns det risk att flera av dem finns med i den nya regeringen... pust.

Vad sägs om allas vår Mauricio som minister? Jag får smått panik vid tanken på detta. Men det faktum att han avsade sig uppdraget som talesperson i flykting- och integrationsfrågor måste väl iallafall innebära att han inte kommer ta hand om dessa frågor för alliansens räkning? Please.

Jan Björklund gör mig inte direkt lugn heller. Men det skulle förvåna mig mycket om han inte finns med i regeringen. Kunde de inte hålla honom ifrån skolan och istället basa för höghusbyggen eller nåt? :)

Andra som jag helst ser utanför regeringen är Lars L och Nyamko Sabuni.

Såklart finns det fler men dessa är prioriterade... undrar varför det är så många folkpartister på listan? ;)

Egentligen borde jag väl skriva en önskelista istället, kanske att jag ärpå mer positivt humör imorgon?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åh underbart att du ställer folkpartisterrrna i skamvrån, där dom hör hemma!

8:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home