måndag, september 25, 2006

Kontraster

Helgen var mestadels mycket bra. Trevliga vänner, nattgäster, efter-valet-analyser, promenader, kvällsfika i ett "riktigt" hem, gudstjänst, bokmässa, bak, musik.

Men...samtidigt har den där känslan av ständigt dåligt samvete börjat infinna sig nu när jag återigen blivit student. Har varit väldigt skönt att för ett slag ha provat på det där med att "vara ledig när man är ledig" men det är det slut med. Iof har jag bara 15 poäng att ta denna termin så det borde innebära många lediga stunder men jag ska verkligen försöka göra och följa ett plugg-schema... får se hur det går.

Dagen har även den varit kontrast-rik. Avslutningslunch där det blev både huvudrätt o efterrätt med jobbar-vännerna Mathias, Maria, Jakob och Carina. Sedan besök hos Helen och hennes 5-månader gamla Noel som först var lite skeptisk till mig men som självklart gillade mig i slutet... Dagen avslutades med att jag satt ordförande på DS. Vi har nog aldrig diskuterat så mycket politik på ett möte. Heta känslor. Var tvungen att dricka cola när jag kom hem.

Nu när jag snart är "fri" från min anställning som ombudsman i das partei känner jag mig också ännu mer fri att tycka till. Ska se vad jag kan göra av denna återvunna frihet.