tisdag, september 12, 2006

Jag=ingen mediamagnet

Idag hade vi kallat på pressen för en träff med mig i valstugan. Partiet släpper en rapport för "yngrepolitik" idag och vi hade gjort lite kommunalvinkel och helt sonika bytt ut bilderna på Ella och Stefan mot en bild på mig...

Men... det kom ingen. Bodström var bredvid och jag tröstar mig själv med att det inte var någon trängsel kring honom också. För er som inte känner mig och vet att jag är ironisk kan jag upplysa om att så är fallet.

Ladda ner rapporten som får mycket väl godkänt av mig (dra på trissor) eller läs pressmeddelandet nedan.

Hög tid för Yngrepolitik!

– Kristdemokraternas äldrepolitik är vida känd. Nu är det de ungas tur och för dem har vi skapat en kraftfull
yngrepolitik. Fler jobb, fler bostäder och bättre hälsa för de unga står nu i fokus.
Det säger Julia Forssmed, 1:a på kristdemokraternas ungdomslista till kommunfullmäktige i Göteborg då Kristdemokraterna i dag presenterar en ny ungdomspolitisk rapport.
– Unga idag mår allt sämre. Oro, ångest och rädsla ökar hos ungdomar. De stängs ute från både bostads- och arbetsmarknad. Det är hög tid för Sveriges ungdomar; landets framtid, att få politiker som tar deras problem på allvar.
- I Göteborg är över 3 000 ungdomar arbetslösa eller sysselsatta i åtgärder. Fler jobb till arbetslösa ungdomar ska skapas genom exempelvis slopad arbetsgivaravgift och genom att låta unga människor med goda företagsidéer få möjlighet att starta mindre aktiebolag, s.k. "aktiebolag light".
– Låt allmännyttan och de privata bolagen förmedla särskilda ungdomskontrakt och skattebefria uthyrningsmöjligheter för fler bostäder till unga.
- Vi vill även arbeta för en förbättrad hälsa hos unga. I Göteborg vill vi satsa 5 miljoner mer än socialdemokraterna på fler skolläkare och skolsköterskor. Vi vill satsa 100 miljoner på psykiatrin med särskild satsning på barn- och ungdomspsykiatrin. Ytterligare 5 miljoner ska satsas på ANT-undervisningen i skolan.
– Vi tar ett helhetsgrepp på alla de problem som håller ungdomar utanför samhället. Unga idag behöver jobb, de behöver bostad och de behöver känna att de är värdefulla och uppskattade., avslutar Julia Forssmed.