onsdag, september 06, 2006

jag har verkligen inte...

... tid att bli sjuk. Men sömn, vatten och god vilja kan förhoppningsvis ta mig genom några dagar med värkande hals, rinnande nos och tungt huvud.

Idag deltog jag i en debatt på nykterist-skolan Wendelsbergs Folkhögskola. Debatten var väl inget vidare eftersom jag aldrig fick bemöta några påhopp samt för att representerna från s och ung vänster pratade alldeles föööör länge. Speciellt den siste. Eftersom de ljög om både sakernas tillstånd och vad "vi" (de där hemska högerspökena) ville göra samt eftersom vi inte fick bemöta det så växte frustrationen allteftersom tiden gick...

Efter mitt inledningsanförande innehållandes en snabb genomgång av kristdemokratisk ideologi genom en presentation av syskonskap, förvaltarskap, subsidiaritet och människans behov av gemenskap så fick jag frågan hur i hela friden jag kunde vara "höger", jag lät ju så "vänster" när jag pratade om internationellt syskonskap och behovet av en restriktiv alkoholpolitik. Detta visar på åtminstone två saker:
a) Vänster-högerskalan som ju är en-dimensionell är inte tillräcklig för att placera partier.
b) Vänster ses av många som "de goda" medan högern är "de onda".¨


God natt!