tisdag, november 15, 2005

Såhär inomineringstider

...är man ju onekligen ganska nyfiken av sig. Man märker på en del att det är lite nervositet i luften. En sak jag dock tycker är närmast skrattreatande är det faktum att jag hört flera riksdagsledamöter (som suttit i flera perioder) uttala sig om att vi behöver få in fler kvinnor och människor med annan bakgrund än bara svensk på ledande positioner. De verkar liksom inte se det uppenbara sambandet mellan gamla människor ut - nya människor in och att de ju faktsikt kan vara med och påverka det hela i bokstavlig bemärkelse.

En sak som gjorde mig glad var när jag läste att kristdemokraterna i Västernorrland har ett otroligt bra andranamn på sin lista, nämligen Liza-Maria Norlin som jag tycker är grym. Hon är en sån där person som jag verkligen lyssnar på. Om hon talar för något som jag inte tycker måste jag ta mig en rejäl funderar varför jag tycker som jag gör... Go Liza säger jag!

För övrigt har jag tillbringat hela eftermiddagen och kvällen med stadsdelsnämnden. Vi hade ganska mycket ärenden om allt möjligt idag och debatten hettade faktiskt till ett par gånger. Om det berodde på politiskt sprängstofft eller att vissa människor inte riktigt diggar varandra låter jag väl vara osagt. Nästa vecka ska jag ut på lite studiebesök till ett par förskolor för barn med funktionshinder bland annat, ska bli mycket spännande!

En vän berättade nyss om sina romantiska förhavanden, bra med lite dramatik och spänning för mig att engagera mig i...