onsdag, februari 04, 2009

Vänner av varierande längd.

Konstaterar att den bästa kombinationen i ens liv nog måste vara att omge sig av både dem man varit vän med länge och de man nyss upptäckt hur grymma de är. I helgen träffade jag flera helt nya ihop med sådana som bara de senaste månaderna blivit riktigt goda vänner. Igår träffade jag en vän som jag känt typ 20 år och ikväll blir det fika med Karin. Vi konstaterade för ett tag sen att vi har känt varandra och varit vänner längre än vi inte gjort det och att detta borde firas på något vis. Vi träffades nämligen när vi började på Alfred Dahlin-skolan i Huskvarna (högstadiet) Det var tider det. Eller inte. Nu är bara frågan hur man firar detta på bästa sätt? Kanske helt enkelt genom att ses och äta riktigt mycket godsaker...

För övrigt är det fantastiskt att alla de människor jag lärt känna på sista tiden tycker det är mödan värd att bli vän med mig. På samma sätt är det fantastiskt att de som känt en så länge står ut med en...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så brukar jag också tänka =). Och att jag nog är ganska bra ändå eftersom dessa underbara människor vill umgås med mig! Och en av dom är ju du! Skönt!

5:44 em  
Anonymous Anonym said...

underbart! :D

6:28 em  
Anonymous Anonym said...

ja själv är jag mycket tacksam för att ha dig som en av de där godingarna som man haft i sitt liv ett tag! du är grym!

10:07 fm  
Blogger Linda said...

Asså hur glad e inte jag att jag lärt känna dej. Du e så himla bra Jullan!!

12:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home