fredag, februari 13, 2009

Sorry

Det skrivs icke mycket här nuförtiden. Som du ju märker. Men jag lär återkomma...som så många gånger förr.

Jag tänker definitivt inte gå in på allt som rör sig i hjärnan utan nöjer mig med några konstateranden:

* Imorgon är det alla hjärtans dag. De flesta verkar tycka att det bara är ett kommersiellt jippo. Det tycker väl jag på sätt och vis också. Men det kan ju vara ett bra tillfälle för att uppmärksamma dem man gillar. Jag ska exempelvis på två kalas och äta sötsaker med vänner. Ett ypperligt sätt att fira på.

När jag var 11 fick jag ett grönt Danielle-hår-spray av en grabb i min klass. Det är ett fint alla-hjärtans-dag-minne måste jag säga.

* Jag har fått låna Tomas Sjödins "Ett brustet Halleluja". Hoppas få lite ro till läsning i helgen,

* På söndag är det årsmöte i min församling. Precis som i många andra kan jag tänka mig. Vilket genererar suckar på sina håll. Själv ser jag verkligen fram emot det! Ett tillfälle att stanna upp kring församlingens uppdrag och vision. (Sen må det så vara att jag är en sån där konstig person som typ "går igång" på stadgar och formalia...)

* Har förhandsbeställt Michael Johnsons nya skiva (kommer ut 25:e, förhoppningsvis i min brevlåda några dagar tidigare) idag. Smakprov finns på hans Myspace.

* Nu är det helg. Snart blir det Ungdomskyrkan vid Slussen. Ser fram emot det.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tycker det är SÅ gött att du inspirerar sånna osm mig att tycka att det är BRA med t.ex årsmöten. jag gillar verkligen din stil! så fortsätt skriv :D

10:06 em  
Blogger Linda said...

Asså vilken dag vi får imorn. Vänner, vi ska va vänner du o jag...lalalalaaaaaa

1:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home