måndag, februari 09, 2009

Böcker

Har ju tidigare skrivit att jag typ har ångest över alla böcker jag borde/vill läsa men ändå inte läser. Just nu är jag dock inne i ett bra flow. Det är ju verkligen inte meningen att läsning ska skapa ångest utan inspiration liksom. Detta försöker jag leva efter numera. (har gått bra i ett par veckor typ...)

Igår kväll tog jag ett par timmar med grym musik (Maria Solheim, Maria Mena bland andra) och läste i Emmanuel Bäckryds "Tillsammans - nitton livsviktiga saker kristna gör när de möts". Har ett par kapitel kvar och kan knappt vänta tills jag får läsa ut den. Det är en bok upplagd för samtal så nu vill jag att fler läser! Jag lär återkomma till boken här på bloggen när den är utläst. Men kan redan säga nu att det definitivt är en av de bästa böcker jag läst på mycket länge.