tisdag, september 23, 2008

Rosie på fredag

fredag ska jag äntligen höra Rosie Thomas live. Hon spelar ihop med en rad andra under namnet "Mission hall sessions".

"Nu är det dags för Mission Hall Sessions att ta steget från studion till scenen, och bjuda på intima konserter med inspiration från ett gammalt missionshus."

Jag älskar missionshus. Om jag någon gång gifter mig får det hemskt gärna ske i ett sådant. O Rosie får gärna komma och sjunga :)

Vill du lyssna lite kan jag rekommendera hennes myspace sida. Det verkar inte vara försent att köpa biljetter! När det gäller biljettköp förresten är jag också lyrisk. Det gjordes via Tickster. Direkt efter köp kan man själv skriva ut biljetterna. Smidigt som bara den. Hurra för den nya tekniken (skönt att inte alltid applådera bakåtsträvande).

Kommer troligtvis bli helt sjukt bra. Känns som att det är mer än välbehövligt att såhär i hösttider och påfrestande jobbtider få lite musikaliska upplevelser.