tisdag, september 02, 2008

Jullan idag

* Ibland känns det som att hela världen vilar på mina axlar. Å ena sidan kan man ju skaka det av sig och strunta i det. Det är ju inte ett alternativ. För att bli en människa som inte bryr mig eller orkar göra obekväma saker det är ungefär det sista jag vill. På ett annat sätt kan man ju bli helt deppig när man tänker på allt som står till fel vilket kan resultera i att man blir uppgiven och därför inte förmår göra någon som helst skillnad. Eller att man totalt nedvärderar sin egen betydelse och tänker att man överdriver den genom att tro att man kan göra skillnad. Ofta brukar jag lyckas balansera dessa diken och koncentera mig på några av mina engagemang och tänka på "Gör det lilla du kan". Men ibland, som typ de senaste dagarna, har jag varit farligt nära att hamna i hopplöshetens dike. Tips mottages tacksamt.

* Fick två nya skivor med posten igår. Viola Grafström och Stighult. Väldigt angenäma lyssningar. Speciellt eftersom jag kommit in i ett riktigt "bak-flow" och då kommer fina skivor väl till pass.

* Vi har haft inbrott i vindsförråden. På ett sätt borde jag rusa hem och kolla. Men är det borta så är det borta. Det jobbiga är att en vän tillfälligtvis har placerat några stora väskor där inför en lång utlandsvistelse. Jag skämtade med henne när vi ställde dit dem för mindre än en vecka sen och sade att "bara det inte blir inbrott så..."