torsdag, oktober 11, 2007

Varje dag...

...så läser jag tidningar i ett stort tidningsrum. Varje dag har jag sällskap av en fin kollega och vän. Nästan varje dag säger jag: ÅH, vad bra den är. Jag syftar på Dagen. Kollegan blir nog lite trött men är ju själv en läsare av tidingen som tur är. Idag var det en sån här dag när jag ropade ut min glädje. Artikelserie om kyrkan och alkoholen. Uttjatat tänker kanske du? Välbehövligt tänker jag. Från syndakatalog och kategoriska fördömanden till... ja...vadå? Kyrkor där man känner sig udda och betraktas som "icke-tänkande" för att man avstår alkoholen eller predikningar där man uppmanas att sluta vara nykterist. Jag har varit med om bådadera. Det finns självklart många aspekter av det hela och det hoppas jag få läsa om framöver. Mer Dagen åt folket!

2 Comments:

Blogger Emanuel Karlsten said...

I agree! (även om jag är partisk)

7:18 em  
Blogger Lina said...

Läste också det idag, fantastiskt bra. Det behövs!

10:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home