torsdag, maj 31, 2007

Lite lista

Bäst just nu:
- Min lägenhet
- Mina matlådor som typ är hur goda som helst varje dag. Junan, visst är det otroligt?
- Att ett göteborgsbesök äntligen är inplanerat, långhelg v 28!
- Att Ma och Pa kommer imorgon för att umgås med mig och resten av familjen hela helgen.
- Att Johanna kommer på visit nästa vecka

Sämst just nu:
- Bloggtorka (men inspirationen brukar återvända såsmåningom)
- Svårt att bestämma mig över telefonabonnemang, a-kassa, fack etc. Alla dessa val...
- Hur orättvist det är att tv-avgiften betalas per hushåll. varför ska jag som singel betala samma avgift som ett par eller som ett helt kollektiv?

Saker att fundera på:
- Hur firar man nationaldagen på bästa sätt? (för att göra det bästa av en dag man är lite skeptisk till?)
- Hur borde ett par singelvänninor fira midsommar?
- Vore livet lättare om jag kunde låta bli att bli så upprörd över så många ting. (inom typ politik, medier, KDU, kyrkan etc.) Kanske, men ni skulle nog antagligen inte känna igen mig ;)

2 Comments:

Blogger Lina said...

Jag är totalimpad av matlådorna! Bra gjort. Själv har jag inte ätit en matlåda på en evughet, men det är inget jag sörjer direkt. ;) Vi ses snart! Kraaaam!

3:01 em  
Blogger Meeri said...

Jag ahr ett bra tips på hur man firar nationaldagen! Vi gör tillsammans med Ungdom Mot Rasism, Ung Väster, Grön Ungdom och LUF en demonstration mot rasism. Vi ska ta tillbaka nationaldagen från dem som tycker att svensk är man bara om man har blåa ägon och blont hår. Vi ska göra dagen till en dag då man firar det vi har gemensamt oavsett om man är svensk från Turkiet, svensk från Chile eller svensk från Sverige. Det vi har gemensamt är vårt vackra land och att vi alla blöder rött och gråter salta tårar!

11:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home