lördag, februari 10, 2007

Förnyad inspiration

Inledde min dag med att städa kyrkans toaletter. Det var också en extra bonus att träffa en del av kyrkan äldre medlemmar som förmiddagen till ära skulle ha lördagsträff med föredrag och fika. Det är för min del verkligen tur att jag är med både i kyrka och parti så jag får en senior-dos med jämna mellanrum. Det kan jag behöva.

Med start klockan 11 och 6 timmat framåt var det så dags för KDU Göteborgs stämma. Det var otroligt trevligt! Trevligt folk, Ella var på besök, Jonas Hillerström gästade som mötesordförande och vi hade internationellt besök i form av Tor-André från vårt Norska systerparti KRF. Mitt och Mathias arbete som valberedning får väl också betraktas som godkänt eftersom inga ändringar gjordes i våra förslag. Allra roligast var dock motionsbehandlingen. Jag kunde inte hålla mig från att delta i debatten kring många av de 16 motioner stämman behandlade. Vi tog bland annat ställning för att:
-Införa trängselavgifter i Göteborg
-Införa en ny djurskyddsmyndighet
-Bygga spår ut till Torslanda
-Satsa på spetsutbildningar
-Införa en laf om in/off knappar - dvs förbjuda Stand-by
-Kvalitetssäkra universiteten och frånta vissa av dagens universitet denna titel.
och en hel del annat...