måndag, februari 12, 2007

Brustet Halleluja

I senaste numret av månadsmagasinet Petrus finns en intervju med författaren Christine Falkenland. Hon har skrivit en psalm i "Psalmer i 2000-talet" utgiven på Cordia. Jag tycker att texten är så otroligt fin. Hade jag varit det minsta konstnärlig hade jag gjort en tavla med den o satt upp i min alltför kala lägenhet.

Brustet Halleluja

När jag känner världens nöd
och ser lidande och död.
När mitt liv jag ej förstår
och det gåtfulla består.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

När en frestelse får makt
och jag visar dig förakt.
När jag bryter dina bud
och min skuld är tung, O Gud.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.


När jag vänder mig från tro
och så känner tvivel gro.
När jag inte orkar be
om det under du vill ge.

Då kommer jag till dig ändå
vart ska jag väl annars gå
med mitt brustna halleluja,
hör mitt brustna halleluja.

2 Comments:

Blogger Soledad Henriquez said...

vackert.

9:12 em  
Anonymous Anonym said...

Var ute på nätet och råkade få se ditt inlägg! Om du vill kan du ladda ned psalmen "Brustet Halleluja" i mp3-format gratis på www.hordegardmusik.nu Jag har tonsatt psalmen som Christine Falkenland har med i den nya psalmboken och jag har lagt ut den för gratis nedladdning så att så många som möjligt kan lyssna och ta del av den!

Hälsningar

Magnus

4:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home