tisdag, november 28, 2006

Nostalgi

Lånade skolkatalogen från det år jag gick i 2:an på gymnasiet av Lina idag. Som hon sa så ser jag verkligen liten ut i katalogen. Men det är ju ändå 7 år sen. Jag undrar vad alla mina klasskamrater gör? Har väl iof kontakt med ngra och koll på en del andra men jag började tänka på alla och vad de gör. Tidigare har jag känt mig avig till att ha någon slags återträff men nu tycker jag att det börjar bli dags. Jag gissar att många av mina klasskamrater skulle gissa rätt om de skulle spekulera lite om hur mitt liv ser ut. Student på övertid inom samhällsvetenskap, boendes i relativt stor stad, politisk aktiv, inga barn i sikte och fortfarande oerhört ordentlig.
För även om det på många sätt inte är som jag trodde att det skulle bli så är det ändå precis så som jag anade. Fast lite svårare.

1 Comments:

Blogger Meeri said...

En av mina klasskamrater var på bild i tidningen igår. han hade gift sig... börjar visst bli dags för sånt i ens egen ålderskategori. Mina klasskamrater skulle nog ha alla fel... När jag tog studenten hade jag kommit in på Göteborgs bartenderskola på Surburnnsgatan och skulle börja i September. Things change.

10:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home