tisdag, november 21, 2006

Dagarna två

Har nu haft mina två heldagar med politik. Har varit blöt både före, under och efter sammanträdena. Igår fick jag stångas en del internt. En av mina kommunala Hjärtefrågor och också en av de tre frågor jag drev för att skaffa mig ett och annat kryss innan valet mottogs väl inte med jubel direkt. Fast jag tänker så klart fortsätta stångas.

Min premiärfråga i Fullmäktige blir att införa koppeltvång för hundar i Göteborg. Lite lagom upphetsande sådär. Fast det är en idé jag står för och har redan fått kraftiga bifall från ett antal vänner som kryssade mig så jag kör på det...

Idag har det varit heldag med stadsdelsnämnden. Det var en på de flesta sätt trevlig tillställning. Många kommer sitta kvar i nämnden även om några av mina favoriter tråkigt nog försvinner.

1 Comments:

Blogger Mia said...

Bra Julia! Jag tycker att det är en självklarhet att hundar ska vara kopplade om de nu inte springer runt inne i en hundrastgård. Det är inte alla som uppskattar att bli påhälsade av en lös hund under en promenad...

Hur har ni det med tillstånd att få ha giftormar?

7:24 fm  

Skicka en kommentar

<< Home