söndag, oktober 29, 2006

Samma misstag varje söndag...

Varje söndag som är vanlig, dvs jag går upp vid nio; tar det lugnt och hinner eventuellt göra någon nytta innan det är dags att ta cykeln till kyrkan, så gör jag samma misstag. Jag tänker att "idag klarar jag nog av TV4:s nyhetsmorgon". Men varje gång slutar det likadant. Jag klarar det inte. Jag blir uppretad, skäms, generad och allmänt uppgiven över det faktum att Public Service inte erbjuder kvalité på helgmornar... Idag klarade jag ungefär 25 minuter och då var hälften nyheter och reklam.

Zanyar Adami deltog i panelen och gjorde ett ärligt försök att föra in samtalet på hans nyvunna upptäckt att ateismen inte "segrat" i Sverige, att det finns många som tror på Gud även om många har sin individuella variant. Zanyar var glad över möjligheten att få rikta sin tacksamhet till något högre, till Gud. Tilde punkterade självklart det hela genom att föra in samtalet på "att tacka livet själv" och sen var det slut. Och då kände jag att nu är det nog för den här söndagen.

Syrran, du lovade ju att skriva till TV4; har du gjort det ännu?