måndag, oktober 23, 2006

Home again

Tillbaka efter en nästan veckolång vistelse i Stockholm. Mycket trevliga dagar fyllda med vila, avbrott, Kolonistuga, Täby Centrum, Pizza, Koloni-stuge-vistelse, Soppa o många fina vänner och familjemedlemmar! Och så anledningen till att jag var uppe, Partifullmäktige.
Där yrkade jag på att vi kristdemokrater en gång för alla borde dra oss ur kyrkovalen och lämna Svenska Kyrkan ifred. Kristdemokratin ger vägledning i många frågor men föga få i teologiska samt kyrkointerna frågor. Vi borde därför dra tillbaka bidraget till Kristdemokrater i Svenska Kyrkan. Jag vann inte men fick stöd av många... så jag återkommer igen nästa år. Jag fick kommentaren från någon att "ska denna fråga tas upp varje år, denna debatt har ju pågått så länge..." varpå jag blev lite irriterad. Dels för att frågan är principiellt viktig men också för att vissa av oss faktiskt inte varit deltagare i Partifullmäktige i evigheter... och hur ska vi kunna veta allt om vilka frågor som diskuterats i ett forum vi inte haft tillträde till?
Nåväl, sammantaget var Stockholm nice.

Annars så bjuder veckan på extramt mycket hemtente-skrivande. Bara att bita i det sura äpplet. Nu ska jag hoja till DS m partiet.