tisdag, oktober 17, 2006

Bekännelse

En sak som jag ibland är tillfreds med men ibland skäms över är att jag är så okulturell.
- Jag kollar nästan aldrig på några djupa filmer (iof i stort sett aldrig på skräp-film heller så det kanske tar ut varandra?) Har aldrig heller sett en film av vare sig Almodovár eller Woody Allen.
- Jag har aldrig varit på opera
- Senast jag var på teater var på högstadiet när det ingick i undervisningen
- Jag tycker inte om att lyssna på klassisk musik
- Jag gillar många museum, men inte om de innehåller moderna saker
- Jag har läst väldigt få klassiker

Någon som kan ge mig en snabb-resumé av vad jag missar/missat?

1 Comments:

Blogger Mia said...

Julia! Tror inte alls att du är okulturell. Det beror ju helt på vad man lägger i begreppet kultur. För mig är den definitionen väldigt vid.Det finns inget värre än när man försöker sätta något verk (musik/film/bok/teater/opera/konst/dans/design/poesi etc)på en hög piedestal och kalla det för "kultur" och med det mena något som är mer "fint" än något annat inom samma genre. Kan rekommendera "Allt om min mamma" av Almodovár. Sevärd!

9:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home