torsdag, oktober 26, 2006

Moderat upprörd över helrörs-stopp

Tillståndsenheten i Göteborg vill stoppa försäljningen av Helrör. Detta upprör moderaten Jonas Ransgård som är säker på att övriga politiker håller med honom. Jag skulle inte vara så säker på det om jag vore Jonas. Visst har Jonas en poäng i att det inte är på krogen folk super ihjäl sig. Bokstavligt talat alltså. För alkoholkonsumtionen på krogen bidrar alldeles självklart till alkoholskador, enorma kostnader och mänskligt lidande. De enda som tjänar på helrörsförsäljing är alkoholindustrin och krögarna, knappast de som vill "imponera" och visa sin "status" eller de som med anledningen av det stora inköpet får i sig för mycket. Well, well, själv har jag ju i min "ordentlighet" bara känt till begreppet helrör ett år men redan hunnit blogga om det här, här och här.

1 Comments:

Blogger Meeri said...

Ja, jag kan ju bara svara för mig själv, men jag vet att det där med helrör ställt till det för både mig och andra innan jag tog mitt förnuft till fånga!

8:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home