måndag, augusti 07, 2006

Äntligen...


Partitest är alltid lika skojiga att göra. Dock känner man nästan alltid att det är vissa typer av frågor som saknas, inte minst de som har mer med ideologi än enskilda utspel att göra (även om dessa naturligtvis inte är utan ideologisk touch). Jag har denna säsong haft en obehaglig tendens att få centerpartiet som 1:a val och kristdemokraterna som 2:a val. Centerpartiet - detta parti som förvisso inte framkallar några egentliga känslor av aggression hos mig, men vad står de för - egentligen?

Mitt senaste test som Expressen tillhandahåller visade dock annorlunda och detta trots att jag inte föll för frestelsen att gå med partilinjen i en rad frågor... Att dessutom få folkpartiet på näst sista plats känns också helt okej ;)
Känns väldigt skönt. Inte minst med tanke på att den närmsta tiden lär vara full av kampanjande från min sida. Senast idag har jag varit ute med tidningar på stan, liksom hela dagen igår. Göteborg är på riktigt gott humör just nu!

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kollade också på partitestet och fick:

Kd 82%
C: 66%
M: 65%
Fp 51%
S: 35%
Mp 28%
V: 26%
Det var lite oväntat...
Känner mig också lite orolig över
att jag skulle vara 26% kommunist...

9:05 fm  
Blogger Meeri said...

Jag var: KD, Fp, M, C, Mp, S, V Känns okej!

9:26 fm  
Blogger isa said...

Nej, jag lyckas inte här heller! Jag blir C! Alltid C!! Men kd kommer tvåa och Mp och M tätt efter på delad tredje plats...
Jag tror att det är för att de formulerar frågorna så enfaldigt och onyanserat att jag nästan alltid måste välja svaren "delvis" eftersom man inte kan utveckla...
Det måste ju betyda att jag är en fullfjädrad politiker. Inga raka svar här inte!! ;)

11:26 fm  
Anonymous Anonym said...

Testade att hålla med om allt...
och kryssade i att allt var
hjärtefråga då blev resultatet:
C: 72%
Mp 63%
Kd 62%
Fp 53!
M: 52%
V: 45%
S 30%

12:11 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Julia,

Jag är en procent mer kristdemokrat än Dig men
en procent mindre centerpartist.

12:56 em  
Blogger HC said...

Jag blev 69% Kristdemokrat därefter: C=60%, Mp=55%, M=50%, Fp=45%, S=34% och V=30%. Det visar väl att jag är en egentänkande människa, men står på en bra ideologisk grund? ;)

12:10 fm  
Anonymous Anonym said...

blev 60% miljöpartist och 59% kristdemokrat.

Gr

10:08 fm  

Skicka en kommentar

<< Home